Persbericht: aankondiging samenwerking Trengo en Klaviyo

min lezen
Geschreven door
Renske
Een nieuwsbrief ontworpen om je te helpen groeien
Hoe benutten teams zoals die van jou hun tijd en middelen? Hoe zorgen ze voor klanttevredenheid? Sluit je aan bij The Convo en kom erachter.
Bekijk Trengo in actie
Uitgebreide integraties
Eenvoudige configuratie
Schaalbare prijsstructuur

28 februari 2023

Utrecht - Trengo, het customer engagement platform uit Nederland kondigde haar nieuwste partnerschap en integratie aan met een van de toonaangevende wereldwijde marketing automation platforms, Klaviyo.

Met deze integratie kunnen e-commercebedrijven nu WhatsApp gebruiken om de conversie in de pre-purchase funnel te verhogen door op kritieke momenten in het koopproces contact te leggen met hun klanten. Bedrijven kunnen bijvoorbeeld aankondigingen doen van voorverkoop en back-in-stock meldingen en herinneringen om uit te checken nadat een consument artikelen in zijn digitale winkelwagentje heeft achtergelaten.

Verder kunnen bedrijven op gebeurtenissen gebaseerde, zeer relevante berichten triggeren, zoals bestelmeldingen en verzendupdates, feedback verzamelen na de aankoop en productspecifieke instructies sturen na de aankoop. E-commercebedrijven kunnen nu ook nieuwsbrieven met gepersonaliseerde vouchers versturen, terugkerende aankopen instellen of een geautomatiseerd loyaliteitsprogramma opbouwen via WhatsApp Broadcast.

Retentie speelt een belangrijke rol in de wereld van e-commerce. De integratie tussen Trengo en Klaviyo maakt strategische actie door bedrijven mogelijk om klantbehoud te verbeteren door op het juiste moment met hen in contact te komen, op een van de meest gebruikte berichtenkanalen wereldwijd.

Patrick Meutzner, CEO en medeoprichter van Trengo zei: "We zijn erg trots en enthousiast dat we de kans krijgen om ons platform te integreren met Klaviyo. We geloven sterk dat dit een enorme kans is voor e-commercebedrijven om te genieten van de voordelen van beide werelden - de brede gebruikersbasis van WhatsApp in combinatie met WhatsApp-oplossingen van Trengo en krachtige automatisering van Klaviyo."

Voor bestaande klanten van Klaviyo en Trengo geldt dat je vanaf 28 februari 2023 gebruik kunt maken van de integratie. Bereik je je klantenbestand nog niet op WhatsApp, begin dan vandaag nog.

Wil je zien wat de Klaviyo samenwerking en integratie inhoudt, begin dan hier.

Tijd voor een afspraak

Je bedrijf groeit wanneer je meer en meer loyale klanten krijgt. Dus verzamel al het klantcontact op één platform en maak klanten blij met elk gesprek.
Plan een demo